Cittadini globali
eBook - ePub

Cittadini globali

Strumenti didattici per la formazione interculturale

Maura Di Mauro , Gehrke Bettina

Share book
  1. 154 pages
  2. Italian
  3. ePUB (mobile friendly)
  4. Available on iOS & Android
eBook - ePub

Cittadini globali

Strumenti didattici per la formazione interculturale

Maura Di Mauro , Gehrke Bettina

Book details
Table of contents
Citations

About This Book

Cosa significa "sentirsi" italiani? È la cittadinanza a determinare il vissuto rispetto alla propria identità, o il sentirsi parte di una comunità va oltre il possesso di un documento che certifichi i diritti in quanto cittadini di una nazione?In un'Italia sempre più multiculturale e globale si fanno sempre più forti le riflessioni sul multiculturalismo e sulla convivenza in contesti caratterizzati dalla compresenza di più culture.L'identità di ognuno di noi non è solo culturale, ma sempre multi-culturale, in quanto influenzata e contaminata dalle altre identità culturali con cui si viene in contatto. L'identità è ciò che ci distingue dagli altri, ma è anche ciò che ci fa sentire parte di una collettività. Ha a che fare con le percezioni, con le autorappresentazioni di sé e con i sentimenti associati alla partecipazione ai riti, alle tradizioni e alle interazioni in specifici contesti e situazioni culturali.Cittadini globali propone strumenti e percorsi di formazione che consentono lo sviluppo di competenze interculturali e di cittadinanza globale, competenze necessarie, oggi, per vivere e per entrare in contatto con gli altri in modo più competente. Condivide strumenti e percorsi per l'empowerment di persone con background migratorio e per la facilitazione di processi di inclusione in una società sempre più multiculturale.Cittadini globali rappresenta l'opportunità di un viaggio, per imparare a conoscere, rispettare e apprendere dalla cultura delle altre persone rafforzando la propria identità (multi)culturale e la propria cittadinanza globale; ma anche per focalizzare ed impegnarsi, in modo sostenibile, nello sviluppo di progetti personali, professionali e verso la comunità, a livello locale e/o globale.

Frequently asked questions

How do I cancel my subscription?
Simply head over to the account section in settings and click on “Cancel Subscription” - it’s as simple as that. After you cancel, your membership will stay active for the remainder of the time you’ve paid for. Learn more here.
Can/how do I download books?
At the moment all of our mobile-responsive ePub books are available to download via the app. Most of our PDFs are also available to download and we're working on making the final remaining ones downloadable now. Learn more here.
What is the difference between the pricing plans?
Both plans give you full access to the library and all of Perlego’s features. The only differences are the price and subscription period: With the annual plan you’ll save around 30% compared to 12 months on the monthly plan.
What is Perlego?
We are an online textbook subscription service, where you can get access to an entire online library for less than the price of a single book per month. With over 1 million books across 1000+ topics, we’ve got you covered! Learn more here.
Do you support text-to-speech?
Look out for the read-aloud symbol on your next book to see if you can listen to it. The read-aloud tool reads text aloud for you, highlighting the text as it is being read. You can pause it, speed it up and slow it down. Learn more here.
Is Cittadini globali an online PDF/ePUB?
Yes, you can access Cittadini globali by Maura Di Mauro , Gehrke Bettina in PDF and/or ePUB format, as well as other popular books in Social Sciences & Sociology. We have over one million books available in our catalogue for you to explore.

Information

Year
2023
ISBN
9788861536159

Table of contents